دسر

کیک آلکازار بادام و مارمالاد زردآلو

کیک آلکازار بادام و مارمالاد زردآلو (آلکازار به معنی قصر و دژ می‌باشد)

کارشناس: مریم هاشم پور             مدت زمان پخت و آماده سازی: 1:20 دقیقه

مواد لازم برای یک کیک در قالب 22 سانتی متر

مواد پایه:

آرد: 200 گرم

پودر قند: 50 گرم

کره: 100 گرم

نمک: 1 پینچ

پودر بادام زمینی: 15 گرم

تخم مرغ: 1 عدد

خمیر آستر رویه:

پودر بادام زمین: 45 گرم

پودرقند: 75 گرم

آرد: 30 گرم

سفیده تخم مرغ: 2 عدد

کره: 50 گرم

عرق بهارنارنج: 2 قاشق غذاخوری

خمیر بادام:

پودر بادام زمینی: 125 گرم

شکر: 90 گرم

سفیده تخم مرغ: 1 عدد

مارمالاد زردآلو: 2 قاشق چایخوری

عصاره بادام تلخ: 3 قطره

مارمالاد زردآلو: 3 قاشق غذاخوری

پسته و بادام: برای تزئین

طرز تهیه

برای تهیه مواد پایه کره را در دمای محیط نرم کرده با پودر قند و آرد مخلوط کنید و با دست ورز دهید. پودر بادام زمینی و نمک را اضافه کرده، در انتها تخم مرغ اضافه کنید و خوب ورز دهید. خمیر را داخل یک کیسه پلاستیکی قرار داده، در یخچال به مدت 30 دقیقه استراحت دهید.

برای آماده سازی خمیر آستر رویه، سفیده تخم مرغ را در ظرف جداگانه با هم‌زن برقی خوب بزنید تا فرم بگیرد. کره نرم شده، پودر قند، آرد، عرق بهارنارنج و پودر بادام زمینی را به کمک هم زن برقی خوب بزنید. سفیده تخم مرغ را به کم لیسک پلاستیکی به خورد خمیر دهید تا خمیری سبک به دست آید.

فر را با دمای180 درجه سانتی گراد گرم کنید. کف یک قالب 22 سانتی کاغذ روغنی انداخته، خمیر پایه را کف آن قرار دهید. به کمک یک چنگال سوراخ هایی در سطح خمیر ایجاد کنید و به مدت 5 دقیقه آن را در فر قرار دهید. قالب را از فر خارج کنید و کمی که از حرارت افتاد، 2 قاشق غذاخوری مارمالاد زردآلود را روی خمیر بمالید و مواد خمیر آستر رویه را به کمک قیف به شکل دایره‌های متحد‌المرکز از وسط به اطراف شعاع دایره مرتب و کاملا کنار هم قرار دهید به طوری که فضای خالی ما بین حلقه‌ها باقی نماند. قالب را مجددا در فر به مدت 20 تا 30 دقیقه (تا وقتی که سطح خمیر طلایی رنگ شود) قرار دهید.

برای تهیه خمیر بادام مواد خشک را با هم مخلوط کنید، سپس مارمالاد زردآلو، سفیده تخم مرغ و عصاره بادام تلخ را اضافه کنید و با هم زن دستی یا قاشق خوب مخلوط کنید تا خمیر چسبناکی به دست آید، سپس آن را به قیف منتقل کنید. قالب کیک را پس از 30 دقیقه از فر خارج کرده، اجازه دهید کمی از حرارت بیافتد. 3 قاشق مارمالاد زردآلود را روی کیک آغشته کرده، با خمیر بادام روی آن را به دلخواه یا مطابق تصویر تزئیین کنید. قالب را مجدد به مدت 15 دقیقه در فر با همان دما قرار دهید تا روی آن طلایی شود، سپس کیک را از ظرف خارج کرده و از کاغذ روغنی جدا کنید. مابین خطوط رویه را با پسته یا بادام و به دلخواه تزئین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *