فرنگی

مینی کیش ماهی و سبزیجات

مینی کیش ماهی و سبزیجات    

تعداد نفرات: 8 نفر                       مدت زمان آماده سازی خمیر: 3 ساعت

مواد لازم برای تهیه خمیر:

آرد: 250 گرم

شیر: نصف پیمانه

زرده تخم مرغ: 1عدد

کره‌: 125 گرم

نمک: 1 نخود

مواد لازم اصلی:                                      مدت زمان پخت غذا: 1 ساعت و 15 دقیقه

پیازچه: 2 ساقه متوسط

گشنیز و جعفری: 150 گرم

تن ماهی: 1 قوطی

کلم بروکلی: 100 گرم

قارچ: 100 گرم

فلفل دلمه‌ای رنگی: جهت تزئین

سیر خمیر شده: 1 حبه

تخم مرغ: 2 عدد

خامه: 100 گرم

خردل: 1 قاشق چایخوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه خمیر:

  1. شیر را با زرده تخم مرغ و نمک مخلوط کنید. آرد را در ظرف ریخته وسط آن را گود کنید. مخلوط شیر و زرده تخم مرغ را وسط آن ریخته و با نوک انگشت هم بزنید تا آرد مرطوب شود. کره را به قطعات کوچک تقسیم کرده با خمیر ترکیب کنید و ورز دهید تا تمام اجزاء خمیر مخلوط شده و چسبندگی پیدا کند. خمیر را پوشانده و به مدت 2 الی 3 ساعت درون یخچال استراحت دهید.
  2. فر را با دمای 350 درجه فارنهایت یا 175 درجه سانتیگراد گرم کنید. پیازچه‌، گشنیز و جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کنید. قارچ و فلفل دلمه‌ای رنگی را نیز به صورت نگینی ریز خرد کنید. کلم بروکلی را به مدت 3 دقیقه در آب جوش قرار داده و آب کش کنید. تون ماهی را نیز به مدت 10 دقیقه بجوشانید. ماهی تون را از صافی رد کنید تا روغن آن به خوبی جدا شود. تمام سبزیجات را تفت داده و با ماهی تون مخلوط کنید.
  3. خمیر را با وردنه به خوبی پهن کرده، درون قالب های کوچک کیش (تارت) پهن کنید، به شکلی که کف و دیواره قالب را بپوشاند و ضخامت آن در همه جا یکسان باشد. از مخلوط مواد تفت داده شده به طور یکسان درون قالب های کیش ریخته و کف آن پهن کنید.
  4. تخم مرغ را با هم زن برقی خوب بزنید تا حباب در آن ایجاد شود، خامه و خردل را کم کم اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مایه یک دستی حاصل گردد. این مخلوط را بر روی تمامی مینی‌کیش‌ها ریخته و در نهایت با فلفل دلمه‌ای رنگی تزئین نمایید.
  5. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کرده، به مدت 30 دقیقه حرارت دهید، سپس به مدت 15 دقیقه در طبقه بالای فر گریل کنید تا روی آن طلایی شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *